Opslag

Railay

Billede
Tirsdag formiddag drog vi til Railay med longtail båd og brugte næsten hele dagen der. Turen tog cirka 15 minutter. Vi startede med at gå rundt og udforske øen, der var mere primitiv end Ao Nang. Vi besøgte Diamond Cave, som er en flot drypstengrotte. Dernæst klatrede (yes , klatrede) vi til et viewpoint. Ved ikke om det var værst at komme op eller ned, men udfordrende og sjovt var det i hvert fald! Vi blev dog lidt skuffet på toppen, da lagunen var lukket! Men vi hyggede bare med endnu en klatretur nedad. Dernæst besøgte vi Railays flotte strande, som jeg nok må indrømme er en anelse flottere end Ao Nangs. Men til gengæld var der mange turister og priserne var generel højere for lavere kvalitet. Vi var helt igennem tilfredse med vores dagsudflugt. Til aften var vi tilbage på Ao Nang og endte på en restaurant, hvor jeg fik bøf og Mads fik barracuda. Han beretter at det smagte ganske fint. Så det er nok godt nok. Vi sad på første parket til show, hvilket s

Dykning ved Ao Nang

Mandag morgen skulle vi endelig dykke sammen. Vi blev hentet om morgenen af Daniel og Poseidon Divers, sejlet i longtail boat til en større båd. På den store båd var der faktisk plads til 30 dykkere, men vi var kun 7, så der var helt fantastisk! Jeg kom i gruppe med tre tyskere og havde to thailandske guider, mens Mads havde sin egen guide. Derudover var der også dykkere i firmaet som arbejdede med conservation undervands. Første dyk var fantastisk. Vi startede med at se en bamboo haj, senere to gule søheste, skorpionfisk og nudibranches mellem et væld af fiskestimer. Mine guider var gode og vi dykkede en hel time. Mads så heldigvis de samme ting med hans guide. Andet dyk var ligeså godt. Mads havde fået skills til at dykke med min gruppe nu på max 18 meter, selvom han ikke har certifikat endnu. Så der var tre guider til 5 dykkere. Igen helt vildt. Men Mads gjorde det godt og var i trygge hænder hele tiden. Min tyske makker og jeg havde en del luft i overskud da Mads og det

Ao Nang, Krabi

Billede
Vi ankom til Ao Nang søndag ved middagstid og blev mødt af det venligste og gladeste personale jeg nogensinde har oplevet på Baan Habeebee hotel. Vi blev taget i mod med velkomstdrinks, grundig introduktion og blev indlogeret i en smuk bungalow helt for os selv. Vi kunne selv vælge hvad morgenmaden skulle bestå af og fik det serverert på terrassen. Vi fik oveni købet også bananpandekager, selvom det ikke stod på bestillingssedlen. Efter at være indlogeret gik vi på opdagelse efter mad og strand. Vi fandt et lækkert lille sted med udsigt over havet og fik vores yndlings thai mad - friske forårsruller, fried rice og banansmoothie. Vi stedsede lidt rundt i byen og kiggede butikker. Jeg har den sødeste kæreste der gav mig en våddragt, som matcher mit andet udstyr. Dernæst gik turen til stranden for at blive lidt mere solskoldet. Mission accomplished. Det var skønt og den flotteste strand vi har se hidtil med høje klippeformationer i havet! Til

Patong, Phuket

Fredag aften ankom vi til Patong på Phuket. Vi havde lidt svært ved at finde hotellet fra taxaen, men til vores held så vi til gengæld en bil køre langsomt frem med musik og højtalere, hvorfra de annoncerede thaiboksning samme aften. Ovenpå ladet havde de bygget en ring, hvor der stod to boksere og sparrede. Så da vi fandt vores hotel, fik jeg lokket Mads med til boksning selvom vi nok mest trængte til et bad efter en dag med solbadning og dyk. Men nu skulle vi altså endelig se boksning. Vi finder en mand, der sælger billetter og afsted det går. På vejen når vi også igennem det vilde festlig i Patong, hvor man kan købe billige øl og spande med drinks mens en flot thai pige danser på bordet. Det er altså lidt specielt. Nå, men vi kom til boksning og så først en kamp mellem to piger fra Canada og Thailand. Canadierne sparkede thaieren over skinnebenet tre gang så det kunne høres og så gik hun i gulvet inden kampen var slut. I den næste kamp mellem to drenge, fik den ene lækkert

Khao Lak

Billede
Torsdag aften ankom vi til Khao Lak, som er en rigtig fin by med masser af restauranter, barer og souvenir shops. Dertil fulgte også flere turister. Vi blev indlogeret på et hotel i ægte sømandsstil med marineblå og hvide farver, figurer af skibe osv. Dernæst udforskede vi hvad byen havde at byde på, og vi fandt en fin restaurant med fried rice, pad thai, tigerrejer og kyllingespyd. På vejen hjem købte vi den første souvenir på ferien, som var en flot træelefant til 60 kr. Det er billigt her. Og det skulle næsten også være en elefant efter vores oplevelser i junglen. MARIAS DAG Fredag morgen blev jeg hentet af en forstørret tuk tuk af dykkerfirma. Turen gik til Surin Islands og nærmere Richelieu Rock sitet, som er kendt for at være et stort bjerg med koraller og liv overalt. Det var der sørme også. Masser og masser af fisk over det hele. Det var helt vildt. Så også skorpionfisk større end jeg har set før! Derudover så jeg da også rejer, barracudaer og dragefisk. Det var

Khao Sok

MADS ' TAKEOVER Vi ankom til Riverside Cottage sent om aftenen. En lille oase i nationalparken Khao Sok. Det var ren luksus jungle og slet ikke at sammenligne med hvad vi lige havde oplevet i Khao Yai. Riverside Cottage bestod af hytter, som var hævet over jorden og med gangbroer mellem. Vi blev indlogeret på en hytte med udsigt udover floden. Vi kunne dog ikke se floden da det allerede var mørkt da vi ankom, så vi hyggede med snacks, drinks og en omgang Skipbo i stedet. Dagen efter fik vi lov at sove længe. Vi havde bestilt kanotur som først skulle starte kl 08:30. Ren luksus efter at være stået op ca kl 6 de sidste par dage. Efter en god morgenmad blev vi kørt lidt længere op af floden hvorfra turen skulle starte. Det blev en skøn tur hvor vi fik lov at se mange aber samt en enkelt slange. Dog ikke konge kobra. Udover det fik vi varm kaffe og the lavet på jungle-style. Efter kanoturen havde vi bestilt elefant experience, hvor vi skulle lave